FAQ
Veel gestelde vragen:
Op deze pagina staan antwoorden op diverse vragen. Staat uw antwoord hier niet bij, mail ons dan even: info@vt-springkussens.nl
Zijn de prijzen op jullie website inclusief BTW ?
De prijzen die u bij de producten in onze webshop ziet staan zijn inclusief BTW. In uw winkelmandje wordt de BTW berekend en ziet u de totaalprijs. Onze prijzen gelden voor 1 dag huur.
Kan ik bij slecht weer annuleren ?
Ja, u kunt 1 dag van tevoren annuleren. Hier zijn dan geen kosten aan verbonden. Dus geheel gratis en geen verplichtingen. LET OP: Bij slecht weer ( regen, wind etc ) kunnen we van onze kant ook het springkussen annuleren. Houd hier wel rekening mee.
Op welke manieren kan ik bij jullie betalen ?
U kunt bij ons (mobiel) PINNEN of CONTANT betalen bij het bezorgen van het gehuurde artikel.
Kan ik het springkussen ophalen ?
Uitzonderingen daargelaten, is dat helaas niet (meer) mogelijk. Springkussens met een personenauto ophalen is lastig. Vaak is het springkussen (+blower) te groot voor het vervoermiddel. Bovendien moeten er nog meer spullen meegeleverd worden zoals valmatten (1,2 x 1,0 meter ) en verankeringsmateriaal ( 4x25kg).
Als wij de spullen brengen, ontlasten we u van het ophalen en terugbezorgen van de spullen en de daarvoor benodigde tijd. En wij hebben uiteraard hiervoor een geschikte bestelbus.
Wat is 1 huurdag ?
1 huurdag is vanaf ’s morgens 8.00uur tot uiterlijk ’s avonds 21.00uur. U kunt zelf bij de reservering een voorkeurtijd opgeven hoe laat wij deze spullen bij u komen bezorgen. Een voorkeurstijd om hoe laat we de spullen weer komen ophalen, kunt ook in het reserveringsformulier op de site invullen. 1 dag voor de huurdatum krijgt u per mail de definitieve tijden door. In de winter kunnen de tijden van 1 huurdag enigszins afwijken.
Hoeveel is de borg ?
Wij vertrouwen erop dat onze klant normaal met een springkussen omgaat, dus GEEN BORG.
Kan ik gelijk definitief huren of kan ik ook een vrijblijvende offerte aanvragen ?
Via onze website kunt u alleen offertes aanvragen. U krijgt dan een ontvangstbevestiging. Hierna nemen we met u via de email of telefonisch contact op mbt. de huurmogelijkheden.
Hoe worden de transportkosten berekend ?
De transportkosten bestaan uit een starttarief ( laden en lossen ) en kilometerkosten. Dit starttarief is € 10,- inclusief BTW. Daar tellen we de kilometerkosten bij op.
Hoeveel 'kost' een blower aan stroom ?
Een springkussen blower van 1100 Watt kost tussen ongeveer de 30 en 40 eurocent per uur aan stroom.
Wat zijn de stroomgegevens ?
Deze zijn: 220-230Volt, gewoon stopcontact. Vermogen: 1100Watt
Moet de blower constant aan staan ?
Ja, zodra je de stekker uit het stopcontact haalt, dan zakt het springkussen langzaam in.
Hoe snel is een springkussen opgeblazen ?
In slechts enkele minuten is deze opgeblazen.
Zijn de springkussens gekeurd mbt veiligheid ?
Ja alle springkussens hebben een certificaat volgens de NEN-14960. Vincotte Nederland B.V. gevestigd aan de Takkebijster 65 te Breda draagt zorg voor de certificering.
Worden er op zondag ook springkussens bezorgd en weer opgehaald ?
Dat is geen probleem. Zie de openingstijden op onze site.
Mag het springkussen op een verharde ( bestrating ) ondergrond staan ?
Ja, maar dan altijd een grondzeil gebruiken ( wordt meegeleverd ). Bovendien zijn ook valmatten bij een harde ondergrond verplicht.
Zetten jullie het Springkussen op en moeten wij helpen ?
Als optie kunt u kiezen voor het springkussen door ons te laten opzetten en na afloop weer afbreken. Meehelpen door u is wenselijk.
Moet de huurder de springkussens zelf schoonmaken ?
Ja, eerst met een zachte handveger het springkussen schoonvegen. Dan met een vochtige doek het springkussen reinigen en daarna met een doek schoonwrijven.
Schade aan het springkussen.
Een schade aan het springkussen kan altijd per ongeluk ontstaan, wij gaan tenminste niet van ‘bewust’ uit. Wij willen u vragen ons direct te melden als er schade tijdens uw huurperiode is ontstaan. Wij zullen proberen de schade zo goed mogelijk te herstellen, in sommige gevallen zullen we hiervoor de fabrikant of een herstelservice moeten inschakelen. De kosten voor het uitzoeken en het herstellen van de schade ( inclusief transport naar en van fabriek ) worden door ons aan de huurder doorbelast door middel van een factuur. In het geval wij de schade zelf kunnen oplossen hanteren wij voor het eventuele uitzoek- en herstelwerk een tarief van € 38,- excl. BTW per uur met een minimum van 1 uur.
Hoeveel ruimte heb ik nodig om 'n springkussen op te zetten ?
Houd er rekening mee dat het springkussen rondom minimaal 1 meter vrij staat van obstakels zoals muren, bomen, struiken etc. Dit om beschadigingen van het springkussen te voorkomen.
Bezorg- en retourtijd.
De door u ingevulde bezorg- en retourtijd zijn voorkeurstijden. 1 dag voor de levering maken we een definitieve planning en informeren we u dan per mail over de definitieve bezorg- en retourtijden.
Kleineondernemingsregeling (KOR).
De kleineondernemersregeling (KOR) is een vrijstelling voor de btw. VT-Springkussens en Vonny’s Corner vallen hieronder. Op de factuur vermelden wij dan ook “niet BTW plichtig”.
Gebruik van confetti, glittertjes, crepe papier, vuurwerk.
Glittertjes zijn zeer moeilijk van het springkussen of van de valmatten te verwijderen. Confetti / crepe papier geeft vlekken op het springkussen die er niet meer uitgaan. Bij gebruik van vuurwerk ( en sterretjes ) kunnen brandplekken op het springkussen of valmatten. ontstaan. Gebruik daarom bovenstaande artikelen niet op of in de buurt van springkussens.
Wintertijd.
In de wintermaanden verhuren we alleen de springkussens als deze binnen in een ruimte komen te staan en dus niet buiten. Dit omdat de kans groot is dat we het springkussen nat terug krijgen. En bovendien krijgen we deze daarna in deze vochtige tijd ook niet makkelijk meer droog wat slecht is voor de stiksels van de kussens en voor de pvc.